Z przyjemnością informujemy, że Teatr Wybrzeże został doceniony w tegorocznej ankiecie miesięcznika Teatr „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014". Krytycy teatralni wyróżnili MARTWE DUSZE, Janusza Wiśniewskiego, Jerzego Satanowskiego, Agatę Bykowską i Radosława Paczochę.
KATEGORIA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE
Szymon Spichalski: WOYZECK, reż. Mariusz Grzegorzek, Stary T. w Krakowie; ODPRAWA POSŁÓW GRECKICH, reż. Ryszard Peryt, T. Polski w Warszawie; MARTWE DUSZE, reż. Janusz Wiśniewski, T. Wybrzeże w Gdańsku.
KATEGORIA NAJLEPSZA POLSKA SZTUKA
Wojciech Majcherek: BRONIEWSKI Radosława Paczochy; DWOJE BIEDNYCH RUMUNÓW MÓWIĄCYCH PO POLSKU Masłowskiej w T. Studio w Warszawie; DOWÓD NA ISTNIENIE DRUGIEGO WOJTYSZKI w T. Narodowym w Warszawie.
KATEGORIA NAJLEPSZA REŻYSERIA
Szymon Spichalski: Janusz Wiśniewski, MARTWE DUSZE, T. Wybrzeże w Gdańsku; Kuba Kowalski, MIZANTROP, T. Polski w Poznaniu.
KATEGORIA NAJLEPSZA MUZYKA
Szymon Spichalski: Piotr Łabonarski, RZECZ O BANALNOŚCI MIŁOŚCI, reż. Wawrzyniec Kostrzewski, T. Dramatyczny w Warszawie; Jerzy Satanowski, MARTWE DUSZE, reż. Janusz Wiśniewski, T. Wybrzeże w Gdańsku.
KATEGORIA NAJCIEKAWSZY DEBIUT
Zbigniew Majchrowski: Agata Bykowska w SEANSIE Noela Cowarda w reż. Adama Orzechowskiego, T. Wybrzeże.
29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbędą się dwa pokazy Snu nocy letniej Williama Szekspira w reżyserii Miłki Dziasek, studentki V roku warszawskiej Akademii Teatralnej. Spektakl w formule work in progress jest częścią konkursu o Nowego Yoricka 28. Festiwalu Szekspirowskiego. Z Miłką Dziasek rozmawia Monika Mioduszewska.
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
21 lipca o godzinie 17:00 zapraszamy na spektakl z tłumaczeniem na Polski Język Migowy i napisami w języku polskim. Spektakl prezentujemy w ramach programu Kultura Dostępna.