
Spektakl Teatru Wybrzeże - PIESZO Mrożka - nagrodzony został w aż trzech kategoriach na ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej!
Za reżyserię wyróżniono Annę Augustynowicz, za kreacje - Monikę Chomicką-Szymaniak i Piotra Domalewskiego. Sam spektakl zarekomendowano do prezentacji na deskach Teatru Narodowego w Warszawie. Nagrody wręczył dziś twórcom Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdan Zdrojewski.
Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej to prestiżowy przegląd najlepszych realizacji współczesnych tekstów w danym roku. Do tegorocznego konkursu stanęło ponad 80 spektakli. Tym większy sukces twórców PIESZO, które zostało docenione pośród tak wielu interesujących przedstawień z całego kraju.
Jury w składzie: Jarosław Gajewski, Bożena Sawicka, Marek Braun, Tomasz Kubikowski, Paweł Sztarbowski, Bartosz Szydłowski i Ewa Kwiecień przyznało:
- indywidualne wyróżnienie za reżyserię spektaklu PIESZO dla Anny Augustynowicz
- indywidualne wyróżnienie za rolę żeńską dla Moniki Chomickiej-Szymaniak za rolę Baby w PIESZO
- nagrodę im. Jana Świderskiego dla Piotra Domalewskiego za rolę Syna w PIESZO (nagroda przyznawana przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich)
Warto podkreślić, że w Konkursie nagrodzono również znakomite spektakle, które prezentujemy w najbliższych dniach na scenach Teatru Wybrzeże w Gdańsku i Sopocie, podczas tegorocznej edycji Festiwalu Wybrzeże Sztuki:
MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST - zespołowa nagroda za najlepsze przedstawienie Konkursu, indywidualna nagroda za tekst (Dorota Masłowska), indywidualna nagroda za rolę męską (Adam Woronowicz)
PERSONA.MARILYN - indywidualna nagroda za rolę żeńską (Sandra Korzeniak), indywidualna nagroda specjalna (Krystian Lupa), indywidualne wyróżnienie za muzykę (Paweł Szymański)
W finale konkursu znalazł się także dramat MORZE OTWARTE Kuby Roszkowskiego, dramaturga Teatru Wybrzeże.
Wszystkim wyróżnionym artystom serdecznie gratulujemy!
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Kultury oraz Gazety Wyborczej

Tekst Thomasa Köcka to przede wszystkim rozważanie na temat kondycji środowiska i tego, jak możemy na nie reagować. To symfonia niewysłuchanych pieśni i kakofonia nieusłyszanych słów.

Przypominamy dzień, w którym w Teatrze Kameralnym w Sopocie po raz pierwszy wybrzmiało „Męczeństwo z przymiarką” Ireneusza Iredyńskiego w reżyserii Jerzego Jarockiego. Zapraszamy na 45. odcinek cyklu Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…