W miniony piątek na Scenie Kameralnej w Sopocie odbyła się polska prapremiera spektaklu NA POCZĄTKU BYŁ DOM Doris Lessing w reżyserii Anny Augustynowicz. Było to pierwsze spotkanie polskiego teatru z twórczością laureatki literackiego Nobla, spotkanie zdecydowanie udane, bowiem spektakl spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno publiczności jak i krytyki teatralnej.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z fragmentami recenzji spektaklu.
„Konflikt międzypokoleniowy może mieć różne oblicza. Starzy nie rozumieją młodych, dzieci żyją zupełnie inaczej niż ich rodzice. Piętrzą się nieporozumienia. Reżyserka Anna Augustynowicz podjęła się trudnego zadania, by zaangażowaną społecznie i politycznie twórczość Doris Lessing wprowadzić do polskiego teatru z perspektywy salonu pewnej angielskiej aktywistki. I z tej próby wychodzi zwycięsko."
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Sztuka Doris Lessing na deskach Teatru Wybrzeże komponuje się z innym przedstawieniem, granym obecnie również w tym teatrze, SPRAWĄ OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA. W niej również jest mowa o pokoleniowych traumach, o przekłamaniach ideologicznych, o upadku wartości i o niestrudzonych świadkach wydarzeń i czyjegoś życia. W obu zadawane są pytania o sens walki i ofiary. Oba przedstawienia mogą otwierać pole do dyskusji nad kondycją współczesnego społeczeństwa, w tym młodych ludzi, szukających zbyt długo własnego miejsca w świecie."
Katarzyna Wysocka, Gazeta Świętojańska
„Augustynowicz zaufała sile tekstu Doris Lessing - to jemu podporządkowana jest reżyseria, świetna gra aktorska czy prosta i funkcjonalna scenografia Marka Brauna. I wybory reżyser okazały się jak najbardziej słuszne. Anna Augustynowicz stworzyła interesujące, zabawne i mądre jednocześnie widowisko."
Mirosław Baran, Gazeta Wyborcza
„Widzowie powoli opuszczali teatr, zamyśleni, bo długo po opadnięciu kurtyny nie sposób przestać myśleć o tym przedstawieniu, tak chwilami podobnym do naszego codziennego świata. To przedstawienie trzeba po prostu zobaczyć."
Magdalena Kuydowicz, magazyn Zwierciadło
Spektakl „Iwona, księżniczka Burgunda” w reżyserii Adama Orzechowskiego wciąż podróżuje po najważniejszych scenach teatralnych w kraju. W ostatnich miesiącach prezentowaliśmy go na festiwalach w Radomiu, Łodzi i Kaliszu, a już we wtorek wystąpimy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kontakt w Toruniu.
Choć Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych odbywa się tradycyjnie w Łodzi, w tym roku mieliśmy niezwykłą okazję gościć jego część… na naszej Dużej Scenie w Gdańsku.
26 maja przyznano nagrody Splendor Gedanensis. To najstarsze i najważniejsze gdańskie wyróżnienie w dziedzinie kultury. Tradycją jest, że podczas gali wręczany jest także tytuł Mecenasa Kultury Gdańska. Trafił on do firmy Ziaja Polska za wsparcie bieżącej działalności Teatru Wybrzeże.