
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
Rozpoczęliśmy próby do Snu nocy letniej Williama Szekspira w jej reżyserii. Będzie to work in progres, którego pokazy odbędą się 29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże w ramach Festiwalu Szekspirowskiego.
W spektaklu Miłki Dziasek wszystkie sny nocy letniej śni kobieta. Poprzez wyeksponowanie Tytanii, a także innych postaci kobiecych dramatu, reżyserka chce poszerzyć horyzont szekspirowskiego świata o nowe, kobiece perspektywy. Spektakl, za pomocą snów Tytani, bada, w jaki sposób pracuje w nas dzisiaj patriarchat. Przygląda się też współczesnym kryzysom tożsamości oraz temu, jak redefiniują się dziś wzorce zarówno kobiecości, jak i męskości.
reżyseria: Miłka Dziasek
scenografia i kostiumy: Julia Ruszkowska
wideo: Igor Piątek
muzyka: Aleksandra Chmielewska
choreografia i taniec: Maria Bijak
W obsadzie:
Justyna Bartoszewicz, Magdalena Boć, Piotr Chys, Jacek Labijak, Krzysztof Matuszewski i Dominik Rubaj (gościnnie).
Inspicjentka – suflerka: Zofia Tarłowska

Przez te dni obejrzeliśmy 𝟭𝟯 𝘀𝗽𝗲𝗸𝘁𝗮𝗸𝗹𝗶 przygotowanych przez 𝟲 𝘁𝗲𝗮𝘁𝗿𝗼́𝘄, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.