W miniony piątek na Dużej Scenie odbyła się premiera KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? Edwarda Albee'ego w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Przedstawienie zainaugurowało sezon 2015/2016 w Teatrze Wybrzeże. Z radością informujemy, że spektakl spotkał się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.
„KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? w Teatrze Wybrzeże przypomina, że aby inscenizator zbliżył się do wybitności, tak jak Grzegorz Wiśniewski w tym przedstawieniu, nie musi eksponować siebie."
Jarosław Zalesiński, miesięcznik Teatr
„Znakomite KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? Albee'ego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku: Dorota Kolak i Mirosław Baka grają ludzi wypalonych. Obsesja zadawania sobie ran nie daje im śladu satysfakcji. Dawno nie było na scenie takiego obrazu depresji i schyłku."
Jacek Wakar, Dziennik Gazeta Prawna
„Reżyser Grzegorz Wiśniewski bardzo umiejętnie prowadzi intrygę, dbając o każdy detal spektaklu. Przedstawienie jest doskonale oświetlone przez Marka Kozakiewicza (świetna scena rozmowy George'a i Nicka o przeszłości Nicka i Honey), ma doskonałą dramaturgię i rytm (zasługa Jakuba Roszkowskiego), bardzo subtelnie uzupełnione budującą nastrój muzyką Rafała Kowalczyka. Prawdziwą intelektualną klatkę stanowi scenografia Barbary Hanickiej. Jednak najmocniejszym elementem spektaklu są kreacje aktorskie, efektowne i prowadzone przez aktorów z niespotykaną precyzją."
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Premiera KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? - to mocne rozpoczęcie sezonu artystycznego 2015/2016 w teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Świetna inscenizacja Grzegorza Wiśniewskiego trzyma widza w napięciu do ostatniej sceny, a Mirosław Baka zachwyca mistrzowską kreacją."
Agata Olszewska, portal Gdańsk.pl
„Powstał spektakl znakomity. Brawa zwłaszcza dla aktorów."
Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki
„Spektakl w nowym tłumaczeniu Jacka Poniedziałka ma doborową obsadę i przez prawie dwie godziny utrzymuje wysoką temperaturę."
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
„KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? to słodko-gorzka komedia na bardzo wysokim poziomie. Bardzo zabawna, ale też bardzo smutna. Oby więcej takich powrotów do klasyki."
Katarzyna Gajewska, Dziennik Teatralny
„Grymas wewnętrznego bólu, słowa jak sztylety, programowa pogarda i trudne do wytrzymania napięcie. Tymi hasłami można sporządzić ogólny szkic doskonałego spektaklu KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?, który po pięćdziesięciu latach powrócił na deski Teatru Wybrzeże."
Weronika Pochylska, portal CDN
„Tekst Albee'ego zawiera w sobie sporo czarnego humoru. Wiśniewski precyzyjnie go akcentuje, tworząc tym sposobem sarkastyczny kontrapunkt dla egzystencjalnej rozpaczy, przenikającej wszystkie warstwy dramatu. Porażający jest sposób, w jaki kpina i cierpienie współbrzmią tutaj, jak dekonstruują siebie nieustannie."
Anna Jazgarska, portal Teatralny.pl
„Reaktywacja dramatu Edwarda Albee'ego, tym razem na deskach Teatru Wybrzeże, przyniosła reżyserowi Grzegorzowi Wiśniewskiemu niebywały sukces. Siarczysty przekład Jacka Poniedziałka werbalnie iskrzy na scenie za sprawą kapitalnego aktorstwa. Duet Kolak i Baka znów przeszedł sam siebie, choć z tonu nie spuszcza również para młodych, ale doświadczonych artystów - Dałek i Biedroń. Czy można tu mówić o arcydziele? Bezsprzecznie tak."
Anna Kołodziejska, Teatralia Trójmiasto
„Sukces przedstawienia Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże polega na tym, że twórcy właśnie niczego nie zamierzali odkrywać na nowo, zawierzyli sprawie, która od czasu powstania dramatu nie uległa przedawnieniu."
Łukasz Maciejewski, AICT/IATC
„Zagadkowy, mroczny, prawdziwy. Trzy słowa, które połączone z sobą umożliwiają doświadczenie czegoś nowego: rzeczy niebanalnej, wysublimowanej i pełnej sprzeczności. Taki właśnie jest spektakl KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?”
Marta Cecelska, Dziennik Teatralny Trójmiasto
„KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? w reżyserii Wiśniewskiego swoje przeleżakowało, teraz można odkorkować, dać mu trochę pooddychać, nalać, wypić – i czy wypluć? Nie wypluwałbym. Spektakl jest super.”
Maciej Stroiński, Przekrój
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.
Przyznano nagrody miesięcznika TEATR za sezon 2023/2024. Nominacje otrzymali Piotr Biedroń i Jan Klata.