Artyści Teatru Wybrzeże zostali docenieni w tegorocznej prestiżowej ankiecie miesięcznika Teatr „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2017/2018"! Krytycy teatralni wyróżnili Adama Orzechowskiego, Grzegorza Wiśniewskiego, Magdalenę Gajewską, Mirka Kaczmarka, Radosława Paczochę, Magdalenę Gorzelańczyk, Agatę Bykowską, Marcina Nenko, Jacka Labijaka i Jakuba Mroza.
Najlepsza reżyseria wg Kaliny Zalewskiej (Teatr) i Zbigniewa Majchrowskiego (Uniwersytet Gdański): Adam Orzechowski, ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najlepsza reżyseria wg Wiesława Kowalskiego (teatrdlawas.pl): Grzegorz Wiśniewski, BELLA FIGURA
Najlepsza rola kobieca wg Przemysława Skrzydelskiego (Sieci Prawdy, Do Rzeczy): Agata Bykowska jako Andrea, BELLA FIGURA
Najlepsza rola męska wg Anety Kyzioł (Polityka): Jacek Labijak w ŚWIĘCIE WINKELRIDA. REWII NARODOWEJ
Najlepsza rola epizodyczna wg Kaliny Zalewskiej: Jakub Mróz jako Krzyżak i Pątnik w ŚMIERCI BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najlepsza adaptacja teatralna (opracowanie tekstu) wg Wiesława Kowalskiego: Radosław Paczocha, ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najlepsza scenografia wg Wiesława Kowalskiego: Mirek Kaczmarek, BELLA FIGURA, Magdalena Gajewska, ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najlepsza scenografia wg Kaliny Zalewskiej: Mirek Kaczmarek, BELLA FIGURA
Najlepsza muzyka wg Wiesława Kowalskiego: Marcin Nenko, ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najciekawszy debiut wg Jacka Kopcińskiego (Teatr): Magdalena Gorzelańczyk jako Jadwiga w ŚMIERCI BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najciekawszy debiut wg Wiesława Kowalskiego: Magdalena Gorzelańczyk jako Jadwiga w ŚMIERCI BIAŁEJ POŃCZOCHY, debiut w głównej roli - Agata Bykowska jako Andrea w BELLA FIGURA
Najciekawszy debiut wg Jacka Sieradzkiego (Dialog): Magdalena Gorzelańczyk jako Jadwiga w ŚMIERCI BIAŁEJ POŃCZOCHY
Najlepsza nowa sztuka obcojęzyczna (ogłoszona drukiem lub wystawiona) wg Wiesława Kowalskiego: BELLA FIGURA Yasminy Rezy
Całość na stronie www.teatr-pismo.pl
29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbędą się dwa pokazy Snu nocy letniej Williama Szekspira w reżyserii Miłki Dziasek, studentki V roku warszawskiej Akademii Teatralnej. Spektakl w formule work in progress jest częścią konkursu o Nowego Yoricka 28. Festiwalu Szekspirowskiego. Z Miłką Dziasek rozmawia Monika Mioduszewska.
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
21 lipca o godzinie 17:00 zapraszamy na spektakl z tłumaczeniem na Polski Język Migowy i napisami w języku polskim. Spektakl prezentujemy w ramach programu Kultura Dostępna.