Drodzy widzowie, za nami druga premiera sezonu 2020/2021 - NIECZUŁOŚĆ Martyny Bundy w reżyserii Leny Frankiewicz. Przejmująca kaszubska historia Rozeli i jej córek spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej. Zapraszamy Państwa do lektury fragmentów recenzji.
„Przedstawienie to przedziwne i na pewno wzbudzi wiele emocji, może nawet zaszokuje? Mnie zachwyciło, wszystko tu było bowiem idealne, perfekcyjne. […] NIECZUŁOŚĆ w Teatrze Wybrzeże jest przejmująca, ale i zajmująca zarazem. Dziwne, człowiek jest ciekawy, co dalej, ale wcale mu się nie spieszy, tak mocno przeżywa to, co dzieje się na scenie.”
Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki
„Kobieca, kaszubska i wiejska saga rodzinna Martyny Bundy na scenie gdańskiego Wybrzeża zmienia się w polifoniczną i płynącą przez dekady pieśń.[...] Całość ma wymiar uniwersalny i, co może najważniejsze, skłania do wejścia na deski własnego domu rodzinnego i przyjrzenia się tym, które go przez pokolenia budowały. ”
Aneta Kyzioł, Polityka
„Kameralna, poruszająca i ciekawie zainscenizowana historia o sile kobiecości - taki jest spektakl NIECZUŁOŚĆ. […] To kaszubska wersja girl-power, która - choć pokazuje, że nawet odległe w czasie traumy naszych przodków mają wpływ na nasze życie - równocześnie dowodzi, że lekiem na te doświadczenia jest kobieca solidarność. […] Udany i poruszający spektakl Leny Frankiewicz, choć przedstawia wydarzenia z przeszłości, opowiedziany jest atrakcyjnym współczesnym językiem teatralnym.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
„Powstał specyficzny rodzaj psychodramy oraz socjodramy - bo spektakl obejmuje nie tylko przejmujące osobiste wątki aktorskiego zespołu, ale poprzez konkretne historie jest w stanie opowiedzieć, a być może i w jakimś stopniu wyleczyć, traumy pokoleniowe, obejmujące całe społeczności kobiet, które mogą w tych opowieściach odnaleźć ukojenie i swojego rodzaju rozgrzeszenie zwalniające od uczucia wstydu i poczucia winy. [...] To ważny kobiecy głos, i kolejna w ostatnim czasie w Teatrze Wybrzeże próba rozmowy o poszukiwaniu tożsamości i odzyskiwaniu pamięci.”
Agata Olszewska, portal gdansk.pl
„NIECZUŁOŚĆ – w reżyserii Leny Frankiewicz, na podstawie powieści Martyny Bundy – ukazuje szeroki wachlarz problematyki kobiecej. Uwzględnia przy tym wielopłaszczyznowość doświadczeń bohaterek, których losy ukazane zostały z perspektywy indywidualnej, interpersonalnej i międzypokoleniowej. Dzięki bardzo dobrej grze aktorskiej udało się uzyskać efekt wręcz siostrzanej atmosfery panującej na scenie.”
Weronika Labandt, Dziennik Teatralny Trójmiasto
„NIECZUŁOŚĆ to wielowymiarowy spektakl, w którym ciekawa, czasem odrobinę ekscentryczna forma, nie przysłania treści.”
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Lena Frankiewicz z ogromną wyobraźnią przenosi na scenę kaszubską sagę o kobietach z Dziewczej Góry. NIECZUŁOŚĆ to przedstawienie zaskakujące wielością i różnorodnością inscenizacyjnych pomysłów, ale też umiejętnością połączenia ich w bardzo spójną wizualnie, a zarazem czytelną semantycznie całość.”
Anna Jazgarska, miesięcznik Teatr
„NIECZUŁOŚĆ jako opowieść o losie kobiet porusza.”
Alina Kietrys, AICT Polska
Szanowni Klienci, uprzejmie informujemy, że w dniach od 1 maja 3 maja kasy biletowe w Gdańsku i Sopocie będą działały w godz. 14:00-19:00 (lub do rozpoczęcia spektaklu).
Przed nami 76. spotkanie Dyskusyjnego Klubu Teatralnego. Rozmowa będzie dotyczyć spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD. Spotkanie odbędzie się 25 maja, po zakończeniu spektaklu, ok. godz. 18:00 na Dużej Scenie.
Jakie miejsce w teatrze jest najważniejsze? Ile jest reflektorów nad sceną? Jak wygląda sztuczna krew? Zapraszamy do zwiedzanie Sceny Kameralnej Teatru Wybrzeże podczas Nocy Muzeów! Trasa zwiedzania uwzględnia m.in. widownię, scenę, charakteryzatornię i garderoby.