Magdalena Gorzelańczyk
Od 2017 roku aktorka Teatru Wybrzeże.
„Teatr Wybrzeże w jej drodze nie był wyborem przypadkowym. Jak sama wspomina, ona, dziewczyna z niewielkiej wsi pod Koninem, zakochała się w tym miejscu w ciemno i zwyczajnie zapragnęła tu być. Tak się złożyło, że jeden z dyplomów jej rocznika we wrocławskiej PWST reżyserowała Ewelina Marciniak, na stałe związana z Wybrzeżem. Droga stała się łatwiejsza, ale początki w Gdańsku już nie. MARY PAGE MARLOWE to była jeszcze przygrywka, ale ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY Mariana Pankowskiego w inscenizacji Adama Orzechowskiego już zdecydowanie nie. Zagrała Jadwigę – królową dziecko, zamkniętą w klatce, nagą, gwałconą, poddawaną przeróżnym opresjom. We łzach, w pocie, wychodziła do oklasków, powoli wracając do siebie. Już wówczas wiedzieliśmy, że jest aktorką, która niczego się nie boi, na scenie szuka okazji, by spalać się, zatopić w swojej bohaterce. Taka była jej Poliksena w TROJANKACH, a spotkanie z Janem Klatą – zapisem jego H. emocjonowała się na studiach – okazało się olśnieniem. Mówi o sobie, że mocno odbiega od stereotypu romantycznej heroiny, więc swą Lillę Wenedę i kobiece postacie z KORDIANA do cna odarła z patosu i sentymentalizmu. Diabeł? Ma na koncie Mefista w FAUŚCIE. Komedia? Zasmakowała jej w BUNBURYM Oscara Wilde’a w reżyserii Kuby Kowalskiego. Jest szczęśliwa – robi to, co kocha – w miejscu, o którym zawsze marzyła. I przypomina sobie frazę Joanny Kulmowej, że teatr jest po to, żeby zawsze „księżyc w misce widzieć”.”
Jacek Wakar, album TWARZE WYBRZEŻA
Spektakle
-
BALKON
Chantal
-
BUNBURY. Komedia dla ludzi bez poczucia humoru
Gwendalena Fairfax zwana też Leną
-
CZEGO NIE WIDAĆ
Brooke Ashton
-
FAUST
Mefisto
-
KORDIAN
-
KRONIKA WYPADKÓW MIŁOSNYCH
Greta
-
LILLA WENEDA
Lilla Weneda, córka Derwida
-
RESZTKI
Rywka
-
ROMEO I JULIA IS NOT DEAD
Rozalina
-
SCENY Z EGZEKUCJI
Supporta, córka Galactii
-
TROJANKI
Polyksena
-
WYZWOLENIE
-
ZŁOTY KLUCZ
Słoma, Czerwony Kapturek, Elżunia, Smutna Królewna, Złodziej