„Polityka poprawności towarzyskiej bierze górę nad rozsądkiem. Świat przedstawiony w PER PROCURA nie odwołuje się do moralności uniwersalnej, tylko do wyobrażeń o zasadach w świecie. Pozory miłości, władzy, profesjonalizmu, smaku i energii, wszystko jakby zamiast, czyli w zastępstwie.
[...]
Krzysztof Matuszewski w roli Erniego Cusacka, psychologa między innymi trwale nieobecnego wiceburmistrza Nowego Jorku, pokazał inne oblicze niż zwykliśmy oglądać. Adekwatnie do fizjonomii dobrana garderoba, urokliwa bródka i lanserskie okulary wzbudziły uznanie dojrzałych widzów płci męskiej. Zgrabną w konwencji rolę miała Anna Kociarz (Clair Ganz), poszukująca egzotyki drobnomieszczańskiej w plotkach i pomówieniach. Słodko dopinając się o „karmę" plotkarską, umiała straszyć męża abstynencją seksualną. A ten, Grzegorz Gzyl (brawurowo zagrał scenę „odkodowania" tajemnic domu, opartą na opowieściach z krainy mchu i paproci), ratował siebie, serwując „głodne" opowieści małżonce. Zresztą małżonkowie „wyjściowi" w obliczu paniki zamieniają się rolami i historiami, co w rozumowaniu funkcjonariusza Welcha (Zbigniew Olszewski), nie jest powodem odrzucenia jakichkolwiek wyjaśnień. Stróż prawa nad wiarygodność przedkłada barwność właśnie. Urokliwą i ciekawą rolę miała Joanna Kreft-Baka (Chris Gorman), grająca uprzejmą idiotkę, nieco krzykliwą i rozgadaną, ale o złotym sercu. Partnerował jej pilnujący wizerunku świata i pana domu Dariusz Szymaniak. Dorota Androsz, funkcjonariuszka małomiasteczkowa o gestach rodem z teatru Kobra i filmów lat 30 tych zeszłego wieku, prezentowała się znakomicie (oraz jakże inaczej od scenicznego przyzwyczajenia!) na tle wielobarwnej i multimedialnej, szklanej dekoracji.
[...]
Różnorodność rodzajowa i repertuarowa w Teatrze Wybrzeże jest jego atutem, co pozwala przyjść do teatru każdemu, także temu, który przede wszystkim potrzebuje rozrywki, poprowadzonej sprawną ręką, dowcipu pozbawionego wulgarności oraz lekkiej kpiny z siebie samego."
Katarzyna Wysocka, Gazeta Świętojańska
całość na www.gazeta.razem.pl
Pozorna szmira pełna ogranych, brukowych motywów. Komedia, groteska i melodramat w jednym, a przy tym spektakl świetnie zagrany i wyreżyserowany. Mieszanka niemożliwa? A jednak! W kwietniowym odcinku Kroniki Teatru Wybrzeże przypominamy Opętanych Witolda Gombrowicza w reżyserii Tadeusza Minca z 1987 roku.
Szanowni Klienci, uprzejmie informujemy, że w dniach od 1 maja 3 maja kasy biletowe w Gdańsku i Sopocie będą działały w godz. 14:00-19:00 (lub do rozpoczęcia spektaklu).
Przed nami 76. spotkanie Dyskusyjnego Klubu Teatralnego. Rozmowa będzie dotyczyć spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD. Spotkanie odbędzie się 25 maja, po zakończeniu spektaklu, ok. godz. 18:00 na Dużej Scenie.