Zapraszamy Państwa do lektury fragmentów znakomitej recenzji WIŚNIOWEGO SADU autorstwa Jacka Wakara z Dziennika Gazety Prawnej.
„Anna Augustynowicz wyreżyserowała WIŚNIOWY SAD ostrą kreską. Bez cienia sentymentalizmu, ckliwości nad tym, co minęło. Poważny spektakl, na miarę tej właśnie artystki. […] Jakoś się nie udawał WIŚNIOWY SAD w polskim teatrze w ostatnich latach. Lubiłem tylko rozgorączkowane bydgoskie przedstawienie Pawła Łysaka, ale już poznańskie Izabelli Cywińskiej zostawiło niedosyt. Klęską była gwiazdorska inscenizacja Macieja Prusa w Teatrze Narodowym, nie mówiąc już o spektaklu Agnieszki Glińskiej sprzed kilku lat w warszawskim Studio, bo w nim ostra rozprawa z arystokracją oznaczała jedynie jej ogłupienie, a więc drastyczne obniżenie rangi. Anna Augustynowicz idzie w Gdańsku w ostentacyjnie przeciwnym kierunku. […] Gdański spektakl zdaje się gorzko egzystencjalny, celowo pozbawiony jaśniejszych świateł, przejmujący w swym samoograniczeniu. Zamiast realistycznej scenografii albo przynajmniej znaków niegdysiejszej klasy, jak prawie zawsze u tej autorki surowość, ale nie przezroczystość. [...] Jako się rzekło, jest to przedstawienie zbiorowe, zatem docenić trzeba znakomity zespół gdańskiego Wybrzeża – nie pierwszy raz przecież i na pewno nie ostatni.”
Jacek Wakar, Dziennik Gazeta Prawna
Całość na stronie www.kultura.gazetaprawna.pl
Szanowni Klienci, uprzejmie informujemy, że w dniach od 1 maja 3 maja kasy biletowe w Gdańsku i Sopocie będą działały w godz. 14:00-19:00 (lub do rozpoczęcia spektaklu).
Przed nami 76. spotkanie Dyskusyjnego Klubu Teatralnego. Rozmowa będzie dotyczyć spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD. Spotkanie odbędzie się 25 maja, po zakończeniu spektaklu, ok. godz. 18:00 na Dużej Scenie.
Jakie miejsce w teatrze jest najważniejsze? Ile jest reflektorów nad sceną? Jak wygląda sztuczna krew? Zapraszamy do zwiedzanie Sceny Kameralnej Teatru Wybrzeże podczas Nocy Muzeów! Trasa zwiedzania uwzględnia m.in. widownię, scenę, charakteryzatornię i garderoby.